מדריכים, הסברים והנחות

אתרים ומדריכי טיולים

כרטיס SKYMAX: למי הוא מתאים? למי כדאי להשתמש בו? | סקירה

הישראלים אוהבים לטוס, וגם נחשבים למשתמשים "כבדים" בכרטיסי האשראי השונים. החיבור הזה מסביר מדוע בשנים האחרונות התווספו כמה אופציות חשובות בגזרת כרטיסי האשראי ומועדוני התעופה, כאשר המשוואה די פשוטה: ככל שאתם טסים יותר, או משתמשים יותר באשראי, כך אתם יכולים לנצל נקודות תעופה הניתנות לכם.

בשלהי 2019 נכנסה לתמונה MAX (לשעבר לאומי קארד), עם הכרטיס SKY MAX אותו הפיקה בשיתוף פעולה עם סוכנות הטיסות Smartair.
קראו בסקירה הנוכחית על כמה מהמאפיינים והתנאים שלו.

מה זה בעצם כרטיס SKYMAX?

בגדול, כרטיס אשראי בין-לאומי מהמותג ויזה, הקיים בשלוש גרסאות (זהב, זהב עסקי ופלטינה).
זהו כרטיס חוץ בנקאי, כך שהוא מספק לכם מסגרת אשראי נוספת ונפרדת מזו של הבנק.

כל אדם מעל גיל 18, בלי קשר לבנק שהוא משתייך אליו, יכול להגיש בקשת הצטרפות לכרטיס.

אפשר להצטרף לכרטיס סקיימקס באתר שלהם שבקישור הזה…

איך צוברים נקודות בכרטיס?

באתר האינטרנט של MAX, מכריזים כי זהו "כרטיס האשראי שיטיס אתכם הכי מהר לחו"ל, בכל חברות התעופה ובכל רגע שתרצו". העיקרון המרכזי, בדומה לכרטיסים אחרים, הוא שעל רכישות על הכרטיס מקבלים נקודות, אתן ניתן להמיר לטיסות ולחופשות (כלומר, הנחה במחיר שמשלמים). יש אפשרות להטבות נוספות תמורת הנקודות, דוגמת שדרוג של המחלקה או כרטיס הטיסה.

שימו לב שבמקרה הזה נקודות ההתחלה טובה, כי ההמרה אפשרית בכל חברות התעופה ולכל אורך השנה, כולל בטיסות לואו קוסט שאינן נכללות בחלק מהכרטיסים המקבילים וכולל בתקופות העמוסות בלוח השנה של עולם התיירות. זאת להבדיל מכרטיס FLYCARD של אל על, שמאפשר טיסות רק בחברת התעופה הישראלית (בסקיי מקס אפשר, אגב, להשתמש גם לטיסות באל על).

יתרון משמעותי של הכרטיס הוא שאין צורך בתשלום של מיסי נמל, "אותיות קטנות" הקיימות בחלק מהכרטיסים המקבילים וכוללות השפעה גדולה על המחיר שמשלמים בסופו של דבר על המוצר התיירותי. מיסי הנמל עלולים להיות יקרים יותר מאשר כרטיס טיסה בלואו קוסט, ולכן הפטור שלהם בסקיימקס יכול לחסוך עבורכם לא מעט כספים.

המשתנה המרכזי: שער ההמרה

שאלה חשובה בכרטיסים מהסוג הזה נוגעת לשער ההמרה, כלומר, סכום הכסף שיש להוציא בכרטיס על מנת לקבל נקודות אותן אפשר לנצל בעתיד. אפשר לראות שיחס ההמרה כאן הוא בהחלט משופר: על כל 160 ש"ח של שימוש בכרטיס, מקבלים נקודה אחת אותה ניתן להמיר בעתיד לטיסות. כאשר מדובר בעסקאות מול מוסדות, למשל מס הכנסה או חברת החשמל, דרושים 320 ש"ח כדי לקבל נקודה (ללא הגבלה על גובה העסקאות). בפליי קארד של אל על זקוקים נכון להיום ל-250 ש"ח כדי לקבל נקודה, בעוד שבמועדון מיילס אנד סמיילס מדובר במייל אחד עבור כל 6.5 ש"ח.

נכון לנקודת הזמן הנוכחית מקבלים המצטרפים החדשים 100 נקודות במתנה. מימוש הנקודות אפשרי מרגע שמגיעים ל-200 נקודות, כאשר לא חייבים להגיע באמצעות הנקודות לסכום הדרוש לרכישת כרטיס מלא: ניתן להשתמש בסכום הנצבר לקבלת הנחה.

בכרטיסים מהסוג הזה, חשוב תמיד לשים לב לתוקף הצבירה של הנקודות: נקודות שהתוקף שלהן חולף הופכות להיות "פגות תוקף" וחסרות שימוש למעשה. ב-SKYMAX, בדומה לכרטיס המתחרה של אל על, עומד התוקף על שלוש שנים.

האם הכרטיס מספק הטבות נוספות?

כן. באמצעות הכרטיס ניתן להנפיק, ללא עלות נוספת, את כרטיס PRIORITY PASS. זהו כרטיס המאפשר להתארח במגוון טרקליני VIP ברחבי העולם במחיר של 32 דולר לכניסה.

הטבות אחרות במסגרת הכרטיס הן:

  • עד 5 ימי ביטוח נסיעות רצופים לחו"ל ללא תשלום נוסף מחברת (AIG Traveler). הביטוח לא ניתן לסובלים ממחלה קיימת או לנשים בהריון.
  • אם מבצעים קניות באמצעות הכרטיס בחו"ל, הקניות יידחו למועד החיוב הבא ללא תוספת של ריבית והצמדה. במצב ה"רגיל", התשלום עבור רכישות בחו"ל יורד בדרך כלל כעבור כמה ימים מרגע הרכישה.
  • מחזיקי הכרטיס משויכים לתוכנית הפינוקים של MAX, במסגרתה הם יכולים ליהנות ממבצעי 1+1 ומהטבות בכל רחבי העולם.

כמה זה עולה?

בחצי השנה הראשונה מציעה MAX פטור מדמי הכרטיס. לאחר מכן נדרש תשלום של 19.90 ש"ח לחודש (התשלום החודשים הוא לדעתנו אחד הצדדים הפחות חזקים שלו).

בנוסף – עמלת המרת מט"ח בכרטיס עומדת על 3%.

אז האם כרטיס SKYMAX משתלם?

השאלה העיקרית היא עד כמה אתם צפויים להשתמש בכרטיס, ובהמשך לכך: מהי תדירות הטיסות שלכם. בדרך כלל כרטיסים מהסוג הזה הופכים למשתלמים בעיקר כאשר מבצעים באמצעותם את רוב הרכישות בבית. נסו להעריך מהו השימוש הצפוי בכרטיס, כדי להעריך כמה נקודות אתם עשויים לקבל. כל אלו צריכים להימדד אל מול עלות השימוש בכרטיס כאשר יהיה צורך בדמי כרטיס חודשיים, וכמובן שמול כמות הנקודות הנדרשת עבור טיסה, חופשה והטבות אחרות.

באתר של Max יש כלי נחמד שמאפשר לכם להעריך פחות או יותר את הכדאיות עבורכם. זה הולך ככה: בשלב הראשון, אתם מגדירים את ההוצאות החודשיות המשוערות שלכם בכרטיס. הממשק יחשב לכם כמה נקודות אתם צפויים לקבל בשנה, בהתאם לכללים שפירטנו מעלה, ובהמשך לכך מהן האופציות המוצעות עבורכם. שימוש בכרטיס בגובה של כ-3,000 ש"ח בחודש, למשל, יקנה לכם כ-328 נקודות בשנה. נקודות אלה משולות למחיר של כרטיס טיסה לאתונה כעבור שנה, או לבוקרשט כעבור 19 חודשים.

בשורה התחתונה, אם אתם טסים בתדירות גבוהה יחסית למטרות Business או Pleasure – אנחנו ממליצים לכם לברר על הכרטיס. יכול מאוד להיות שהוא יהיה כדאיּ עבורכם.

 

 

 

 

 

מתנות, כלי-עזר והטבות לטיול!
(רק לרשומים לאתר)

הרשמו (בחינם) לקבלת מידע מ-Klicco.info,
וקבלו מיד גישה למידע / כלי עזר שביקשת,
ועוד הטבות ומתנות לטסים לחו"ל:

סליחה על ההפרעה, פשוט אשמח לשלוח לך מתנות 😉

1. צ'קליסט לשוכרי הרכב לצמצום תקלות ומצבי חירום
2. רשימת אריזה מפורטת, לפי עונה וגיל
3. מדריך לתכנון טיול עצמאי
4. רשימת הנחות לדילים, השכרות רכב, SIM cards, ביטוחי נסיעות ועוד

וגם בהמשך – מידע על יעדי טיול, מסלולים והדרכות, הכל במייל והכל איכותי